Dla kogo jaki Segway?

Komu i do czego Segway może służyć? To pozornie proste i banalne pytanie, na które nie tak łatwo jest znaleźć odpowiedź. A to dlatego, że urządzenia firmy Ninebot by Segway, której dystrybutorem w Polsce jest Ingram Micro, znajdują coraz więcej zastosowań. Nie wszystkie jeszcze w Polsce są znane, ale to tylko kwestia czasu.

Przede wszystkim elektryczne hulajnogi to tylko jeden z segmentów oferty (więcej o tym pisaliśmy tutaj), jaka znalazła się w ofercie Ingram Micro. Grupa docelowa to też nie tylko dzieci i młodzież, a do takiej zwykło się zawężać użytkowników hulajnóg (przynajmniej w powszechnym odbiorze).

Komu Segway komu?

Obserwując użytkowników swoich pojazdów Segway podzielił ich na kategorie wiekowe. I już od razu na samym początku były dwie niespodzianki. Po pierwsze najmłodsi użytkownicy wcale nie stanowią najliczniejszej grupy dwu i jednokołowców spod znaku Segway. A druga, być może jeszcze większa, była taka, że wśród użytkowników znaleźli się sześćdziesięciolatkowie i starsi. Tym samym padł stereotyp, że Segway jest tylko dla młodych.

Przechodząc do twardych liczb – spośród badanych najmłodsza grupa to osoby w wieku 18-24 lata i stanowi ona 23% użytkowników. Najliczniej na Segwaye wsiadają osoby w wieku 25-35 lat (28%), a zaraz po nich są osoby w wieku 35-44 lat (24%). Później różnice zaczynają się powiększać. Osoby w wieku 45-54 lat stanowią już 14%, 55-65 lat 6%, zaś grupa 65+ stanowi 4% użytkowników Segwayów. Całość daje 99%, brakujący 1% to nieuwzględniane w wynikach badań osób poniżej 18 roku życia.

Tym samym padł stereotyp, że Segway jest tylko dla młodych

Jeśli chodzi o podział na płeć to zdecydowaną większość wśród użytkowników Segwayów stanowią mężczyźni (69%), wobec 31% kobiet.

Dla każdego coś fajnego

Skoro z tego typu badań wyłonił się podział na kategorie wiekowe użytkowników, to można było stworzyć grupy docelowe dla swoich linii produktów. Tak też spróbował to uczynić Ninebot by Segway, choć nie pokrywają się one w 100% z podziałem wiekowym, bo to nie wiek był tu decydujący.

Seria miniPRO skierowana jest do użytkowników w wieku 25-40 lat. Poza samym zamiłowaniem do funkcji Segwayów producent widzi w nich miłośników gadżetów, ludzi aktywnych nie tylko fizycznie, ale i towarzysko, oraz lubiących się przemieszczać. Linia One S jest skierowana do użytkowników w wieku 18-30 lat. Głównie dlatego, że są millenialsami

Dla najmłodszych (8-10 lat) przeznaczone są urządzenia miniLITE. Głównym argumentem jest to, że są dziećmi rodziców … korzystających już z produktów spod znaku Segway i potencjalnymi użytkownikami Segwayów w przyszłości.

Linia Segway miniPLUS skierowana jest do użytkowników w wieku 30-45 lat. To ci, którzy uprawiają sporty i korzystają przy tym z nowych technologii, np. smartwatchy. Stać ich na takie zakupy, bo mają wysokie przychody, często są nabywcami dronów. Oni także kochają gadżety.

Ostatnia linia KickScooter skierowana jest do osób w wieku 28-45 lat. To zwolennicy podróżowania  z punktu A do punktu B jednym środkiem transportu, indywidualiści, którzy lubią wygodne sposoby przemieszczania się.

 

Więcej o współpracy Ninebot by Segway i Ingram Micro pisaliśmy tutaj

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane

Mobilna AutoMapa w chmurze

Opublikowane przez - 5 maja 2015 0
AutoMapa uruchomiła nowy serwis WWW opracowany z myślą o urządzeniach mobilnych. Nowa strona wykonana jest w całości w HTML5, dzięki…