Hama wprowadziła do Polski zegarki TicWatch, niedrogie smartwatche z Wear OS

Inteligentne zegarki TicWatch nie są jeszcze w Polsce zbyt znane, ale dzięki firmie Hama, która wprowadziła je do dystrybucji na nasz rynek, mogą stać się prawdziwym hitem tego sezonu. Smartwatche TicWatch przyciągają wzrok ciekawym wzornictwem, wieloma przydatnymi funkcjami, a do tego pracują pod kontrolą systemu Google dla urządzeń ubieralnych, czyli Wear OS. Ogromną zaletą zegarków TicWatch jest też ich przystępna cena.

Producentem smartwatchy TicWatch jest Mobvoi. Ta międzynarodowa firma o chińskim rodowodzie, założona przez byłych pracowników Google. Na polskim rynku, dzięki dystrybutorowi Hama, w sprzedaży znajdują się dwa modele zegarków Mobvoi: TicWatch S i TicWatch E, czyli inaczej TicWatch Sport i TicWatch Express. Obydwa skierowane są do osób aktywnych i mają niemal identyczną specyfikację, a jedyna istotna różnica to budowa anteny GPS oraz nieco bardziej sportowy design w modelu TicWatch S.

Zegarki Mobvoi wyposażone są w wyświetlacze OLED o przekątnej 1,4 cala i rozdzielczości 400 x 400 pikseli (287 ppi). Ekrany chronione są za pomocą szkła odpornego na zarysowania. Sercem obydwu modeli jest dwurdzeniowy układ MediaTek MT2601 o taktowaniu 1,2 GHz wspierany przez 512 MB pamięci RAM, Na dane użytkownika jest 4 GB pamięci wewnętrznej.

Obudowy zegarków odporne są na pył i zachlapania zgodnie z normą IP67. Obydwa zapewniają stały pomiar aktywności fizycznej: liczą kroki i podają liczbę spalonych kalorii. Bardziej wymagający użytkownicy mogą także na bieżąco monitorować swój puls dzięki wbudowanemu monitorowi pracy serca. Zarówno TicWatch S, jak i TicWatch E wyposażone są także w odbiorniki GPS, przy czym w modelu Sport antena GPS umieszczona jest w pasku, co gwarantuje bardzo dobry sygnał. W modelu Express antena ulokowana jest w kopercie.

Łączność ze smartfonami zapewnia Bluetooth 4.1 LE, zegarki wyposażone są także w Wi-Fi. Smartwatche TicWatch zapewniają współpracę z urządzeniami z systemami Android oraz iOS.

Producent obiecuje 48 godzin nieustannej pracy na jednym ładowaniu baterii.

Dzięki systemowi Wear OS możliwości zegarków TicWatch mogą być rozbudowane o aplikacje dostępne w sklepie Google. To pozwala na przykład na korzystanie za pomocą smartwatcha z Facebook Messengera, Spotify, Google Play Music, Google Fit, Endomondo czy Strava. Dodatkowe aplikacje sportowe zamienią zegarki w profesjonalne narzędzia treningowe. Wbudowany mikrofon pozwala na sterowanie zegarkiem za pomocą komend głosowych Asystenta Google. Co więcej, dodatek głośnika umożliwia prowadzenie rozmów telefonicznych za pośrednictwem sparowanego smartfonu.

Obydwa zegarki dostępne są w trzech kolorach: białym, szarym i limonkowym. TicWatch S jest minimalnie większy – średnica koperty wynosi 45 mm, gdy wariant E ma 44 mm. Ten drugi model jest za to nieznacznie grubszy – ma 13,55 mm, gdy odmiana S – 13 mm. Wzornictwo zegarków TicWatch wyróżnione zostało uznanymi nagrodami ID Design Award.

TicWatch E kosztuje na polskim rynku 669 zł, model TicWatch S oznacza wydatek 839 zł. Wyłącznym dystrybutorem marki TicWatch na Polskę została Hama. Firma ta jest także jedynym dystrybutorem innej ciekawej marki smartwatchy – MyKronoz.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane

Techrewelacje #1 – marzec 2018

Opublikowane przez - 4 kwietnia 2018 0
„Techrewelacje” to nasza nowa seria cyklicznych artykułów, w których będziemy wspominać najważniejsze wydarzenia minionego miesiąca ze świata technologii i gier.…