TECH TRADE SHOW: pierwsze spotkanie B2B branży nowych technologii

MobilityNewsAutor:
462 0
Udostępnień 0
Pierwsza edycja TECH TRADE SHOW, spotkania branży IT, telco i IoT, zakończyła się niewątpliwym sukcesem. Odbywające się w Warszawie 26 października wydarzenie miało charakter kameralny, skupiając przedstawicieli najważniejszych producentów, dystrybutorów i sprzedawców rozwiązań telekomunikacyjnych, komputerowych i sieciowych, a także specjalistów od zagadnień prawnych i biznesowych.

Jaka była idea TECH TRADE SHOW? Jak wyjaśniał Tomasz Cieślak, pomysłodawca i główny organizator wydarzenia, celem spotkania było zacieśnienie relacji partnerskich i handlowych między firmami z branży technologii działającymi na polskim rynku. Bo duże targi sprzedażowe, gdzie firmy na szeroką skalę przedstawiają swoje nowości, nie sprzyjają pogłębianiu kontaktów biznesowych. Tak samo, jak e-maile, komunikatory czy portale społecznościowe. Wydarzenie TECH TRADE SHOW, spotkanie w doskonale dobranym gronie, perfekcyjnie wypełniło tę lukę. Dało przedstawicielom możliwość dłuższej rozmowy, wymiany doświadczeń i pogłębienia znajomości.

Co było na TECH TRADE SHOW?

Wydarzenie TECH TRADE SHOW składało się z trzech uzupełniających się części. Najważniejszą był cykl prezentacji prowadzonych przez specjalistów z branży nowych technologii. Wystąpienia zgrupowane były w czterech blokach: prawnym, IT, biznesowym i najbardziej rozbudowanym – produktowym.

Równolegle z trwającymi spotkaniami, w sali obok swoje najnowsze produkty i rozwiązania przedstawiali na stoiskach producenci, biorący udział w TECH TRADE SHOW. Uczestnicy imprezy mogli zapoznać się z najnowszymi propozycjami liderów branży nowych technologii, mogli też wymienić doświadczenia biznesowe i podpatrzyć, nad czym pracują  konkurenci.

W sali wystawowej swoje stoiska miały m.in. marki i firmy LG, Kawasaki, Navitel, DJI, Motorola, KL Trade, Nubia, Blaupunkt, Allview, Maxcom, MyScreenProtector czy Plantornics, a także wiele innych.


Ukoronowaniem całości była uroczysta gala rozdania nagród TECH TRADE SHOW AWARDS połączona z ekskluzywnym bankietem dla przedstawicieli branży IT oraz Telco.

 

Prezentacje na TECH TRADE SHOW

Cykle prezentacji na TECH TRADE SHOW rozpoczęła Joanna Sulowska, prezes IT Club, która omawiając nowe trendy w biznesie IT, przedstawiła ciekawy pomysł na integrację branży nie tylko podczas konferencji i targów, ale w mniej formalnych okolicznościach: na terenowych rajdach i ekstremalnych wyprawach, gdzie można poznać partnerów biznesowych postawionych wobec zupełnie innych wyzwań.

Marlena Danek z Kancelarii Discretia omówiła gorący ostatnio temat RODO, czyli nowego unijnego rozporządzenia dotyczącego ochrony danych osobowych. Poznaliśmy 10 najważniejszych zmian, które wprowadza RODO i jak się mają do obecnej sytuacji w prawie polskim.

Z kolei Michał Kanownik, prezes związku ZIPSEE „Cyfrowa Polska” zaprezentował korzyści i wyzwania, jakie wiążą się z mechanizmem „split payment” (podzielona płatność VAT), który obowiązywać będzie od 2018 roku, w tym także w handlu elektroniką.

W bloku IT Krzysztof Luka, AMD CEE, przedstawił rodzinę procesorów AMD RYZEN i dalsze plany rozwoju tej platformy przez producenta.

Adam Suchenek, Product Manager ABC Data, mówił na temat tego, co okazało się jednym z hitów TECH TRADE SHOW, czyli druku 3D – o jego przyszłości, związanych z nim trendach i zastosowaniach. Pokaz możliwości druku 3D na sąsiedniej sali wystawowej wywołał ogromne zainteresowanie na wszystkich odwiedzających TECH TRADE SHOW.

Kolejny był blok biznesowy, który rozpoczął Krzysztof Zieliński z Gemius Polska, prezentując rozwój sprzedaży internetowej w branży nowych technologii. Tu rzeczywiście dzieje się bardzo dużo, bo nie tylko coraz więcej tradycyjnych sieci sprzedaży elektroniki rozwija e-commerce, ale także coraz większy udział zyskują gracze z Chin, z AliExpress na czele.

Marcin Horecki z Telix Software wykazał z kolei, jak ważne w e-sprzedaży jest wykorzystanie aplikacji mobilnych. To także trend, którego znaczenie nieustannie rośnie.

Kolejne wystąpienie przeprowadził Artur Halarewicz z Nelro Data, który zaprezentował ND Connect – autorski system typu business-to-business dedykowany partnerom handlowym. Jak się później okazało, właśnie to rozwiązanie zostało docenione przez kapitułę TECH TRADE SHOW AWARDS i nagrodzone statuetką w kategorii Program Partnerski roku 2017. Ale nie uprzedzajmy faktów!

Następnym mówcą był Wiktor Polak, który przeprowadził prezentację pod tytułem „Zaprojektuj swój biznes z Orange! Poznaj rozwiązania designCare i goFiber”.

Natomiast Andrzej Leszczyński, właściciel firmy LAMEL, do której należy marka MyScreenPROTECTOR, przedstawił całkiem nowy w polskich realiach pomysł na rozwój biznesu produktów i usług związanych z ochroną smartfonów – a mianowicie MyScreenSpot, czyli rozwijającą się sieć niewielkich punktów sprzedażowych, gdzie klient może od ręki zabezpieczyć swój smartfon, kupując na przykład ochronne szkło na ekran wraz z darmowym montażem.

W kolejnym bloku prelekcji – produktowym – udział wzięli przedstawiciele marek prężnie działających na naszym rynku. Swoje nowości zaprezentował Maxcom (szerokie portfolio telefonów nie tylko dla seniorów, ale także dla miłośników klasycznych rozwiązań czy też wielbicieli off-roadu), Allview (największe zainteresowanie wzbudził smartfon X4 Soul Vision z wbudowanym projektorem LED),

Navitel (historia tej marki w Polsce to jeden z najciekawszych przykładów sukcesu biznesowego na rynku nawigacji i technologii mobilnych), czy też Blaupunkt (producent znany z rynku car audio rozwija ciekawą linię produktów z całkowicie nowej dla niego dziedziny – smart home).

Kolejne prelekcja przebiegała pod hasłem: „Nowa gama produktowa Motorola Lifestyle oraz Hubble Connected – produkty inspirowane stylem życia łączące mobilność i Smart Home”. Wykład wygłosił Ruben Verdeyen.

Następnie słuchacze przenieśli się na kilkanaście minut wysoko, pod chmury, słuchając Przemysława Obłozy, który opowiadał o tym, jak drony DJI wykorzystywane są w przemyśle – w energetyce, rolnictwie, budownictwie czy mediach. Te latające pojazdy wciąż traktowane są jako zabawki, a to przecież przede wszystkim zaawansowane narzędzia pracy w wielu dziedzinach…

Cykl wykładów zakończył Andrzej Wiśniewski z firmy KONTEL, który wygłosił prelekcję „Nowoczesne stanowisko pracy – inteligentne urządzenia i mobilność”.

 

Kto otrzymał nagrody TECH TRADE SHOW AWARDS 2017?

Podsumowaniem całego wydarzenia była gala, na której przyznano nagrody TECH TRADE SHOW AWARDS 2017. Zwycięzców wytypowała kapituła składająca się z dziennikarzy oraz ekspertów z branży nowych technologii.

Kandydatów do nagród było wielu, co jest doskonałym odzwierciedleniem potencjału branży IT, telco i IoT i rozwoju technologii, jednak statuetki mogły przypaść tylko tym najlepszym. A okazali się nimi:

  • Firma Nelro Data, która otrzymała nagrodę w kategorii Program Partnerski roku 2017 za program ND Connect
  • Statuetka za sukces roku 2017 przypadła firmie Navitel
  • Nagrodę dla producenta roku 2017 w kategorii peryferia otrzymała firma SanDisk
  • Producentem roku 2017 w kategorii Telco został Samsung
  • Wyróżnienie dla producenta roku 2017 w kategorii IT przypadło Lenovo
  • Za producenta roku w kategorii software kapituła uznała z kolei Microsoft
  • Jako dystrybutor roku 2017 w kategorii peryferia nagrodzony został Alstor
  • Dystrybutorem roku 2017 w kategorii telco okazała się firma Komsa Polska
  • Wyróżnienie dla dystrybutora roku w kategorii IT przypadło z kolei firmie ABC Data
  • Statuetka dla dystrybutora roku 2017 w kategorii Software trafiła do firmy AB
  • Retailerem roku 2017 został Euro-net, właściciel sieci RTV Euro AGD
  • Nagrodę Menedżera Roku otrzymał Łukasz Pacholski Wiceprezes Zarządu firmy Nelro Data
Laureaci TECH TRADE SHOW 2017

Pełna galeria zdjęć: http://techtradeshow.pl/galery

(mz)

9 24

Powiązane

Galileo rozpoczyna działalność

Opublikowane przez - 15 grudnia 2016 0
Po blisko 17 latach przygotowań i prac rusza europejski system nawigacji satelitarnej Galileo, który jest odpowiedzią „starego kontynentu” na amerykański…