Wyniki sprzedaży przerosły nasze oczekiwania! – wywiad z Krystianem Zielińskim, doradcą zarządu firmy DGM Distribution

MobilityNewsAutor:

 DGM Distribution Sp. z o.o. jest częścią Grupy DGM, obecnej na światowych rynkach od ponad dwudziestu lat. DGM oferuje wiele rozwiązań od głośników, power banków, po laptopy, a nawet pojazdy elektryczne. Urządzenia marki DGM są dostępne w kilkunastu europejskich krajach, między innymi w: Polsce, Wielkiej Brytanii, Austrii, Holandii, Hiszpanii, czy we Włoszech. Spotkaliśmy się z Krystianem Zielińskim – doradcą zarządu DGM, odpowiedzialnym za dział sprzedaży w Polsce. Rozmawialiśmy o planach spółki na najbliższy rok, a także o najnowszych trendach w świecie sprzedaży i nowych technologii.

 

  1. Portfolio DGM Distribution jest szerokie i zawiera między innymi laptopy, power banki, wideorejestratory, czy pojazdy elektryczne. Czy istnieje nowa grupa produktów, która zostanie wprowadzona w przyszłości na rynek?

Planujemy wprowadzić na polski rynek rowery elektryczne. Według badań sondażowych TNS, 74% Polaków wybrałoby rower elektryczny zamiast stacjonarnego, a 85% zdecydowałoby się na e-bike zamiast transportu publicznego. To pokazuje, że tutaj tkwi ogromny potencjał. A my chcemy go wykorzystać i zapewnić zainteresowanym naszymi produktami to, czego potrzebują. Od końca kwietnia 2018 Unia Europejska wprowadziła anty-dumpingowe cło w wysokości 50% na rowery elektryczne. Oznacza to dla dotychczasowych importerów zaporowe ceny. I właśnie tutaj chcemy wkroczyć, dając potencjalnym klientom bardzo korzystne warunki: dobry i nowoczesny sprzęt w niskiej cenie.

 

Docelowo zamierzamy wprowadzić do sprzedaży 13 modeli rowerów elektrycznych. Chcemy dać konsumentom pełną swobodę wyboru, w zależności od preferencji. Niektóre warianty będą idealne dla seniora, inne okażą się idealnie dopasowane do osób dojeżdżających daleko do pracy, a jeszcze inne będą stricte ukierunkowane na rozrywkę i rekreację.

 

Dodatkowo dalej będziemy inwestować w segment wideorejestratorów samochodowych. Do tej pory sprzedaliśmy kilkanaście tysięcy sztuk modelu CR-D3A. To świetny wynik. Zadecydowało o nim połączenie korzystnej ceny z wysoką jakością oferowanych przez nas produktów.

 

  1. Jakie trendy i nowinki zauważył Pan w branży nowych technologii w ostatnim czasie?

Przede wszystkim okazało się, że pojazdy elektryczne cały czas są w modzie. Otóż, gdy wprowadzaliśmy do sprzedaży naszą hulajnogę ES-13, jeździk ES-10 i deskę ES-65, mieliśmy pewne obawy. Byliśmy nieco zaniepokojeni faktem, że od jakiegoś czasu Polacy mieli już do czynienia z elektrycznymi pojazdami. Okazało się jednak, że jest miejsce na pojazdy kolejnej marki. Na przykład w jeden z majowych weekendów, udało nam się sprzedać kilkaset sztuk jednego z urządzeń, co było kilkukrotnie lepszym rezultatem od konkurencji. Wyniki sprzedaży przerosły nasze oczekiwania! Złożyła się na to między innymi unikalność naszych produktów. Deska elektryczna ES-65 ma elektroniczny system samopoziomowania, jako jedyna w przedziale cenowym 500-700 złotych.

 

Efekty boomu na alternatywne środki transportu miejskiego, możemy zaobserwować każdego dnia, podczas zwykłego spaceru. Na chodnikach aż roi się od uczniów dojeżdżających do szkoły, a także pracowników na elektrycznych hulajnogach, deskorolkach i rowerach. Jeśli chodzi o klientów biznesowych – są bardzo zainteresowani kupowaniem urządzeń, które wzniosą wydajność ich przedsiębiorstw na jeszcze wyższy poziom.

 

  1. Jakie są jeszcze inne atuty korzystania z pojazdów elektrycznych?

Przede wszystkim za ich sprawą możemy przemieszczać się w prosty i szybki sposób bez zbędnego wysiłku. Ta wygoda zapewnia nam oszczędność siły i cennego czasu, który w innym wypadku zostałby spożytkowany na późniejszy wypoczynek lub powolną, pieszą wędrówkę.

 

Walorem jest również łatwość obsługi tych urządzeń. Wystarczy kilka minut, aby znaleźć odpowiedni środek ciężkości, dlatego złapanie równowagi jest tak naprawdę całkiem prostym zadaniem. Po opanowaniu tego elementu, wystarczy już tylko użyć zmysłu intuicji, aby skręcić w wybranym kierunku.

 

Istotna jest również obowiązująca moda. Pojazdy elektryczne są ostatnio bardzo na czasie, a jeżdżąc na jednym z nich, perfekcyjnie wpisujemy się w panujące trendy mobilności. Ponadto ważnym punktem jest estetyka. Eleganckie i ponadczasowe wzornictwo naszych urządzeń, na przykład  pojazdu ES-10, znakomicie pasuje do tzw. casualowego, miejskiego stylu.

 

  1. Jakimi kryteriami kierują się klienci podczas decyzji zakupowych?

Niektórzy potencjalni nabywcy są naprawdę głęboko zatopieni w świecie nowych technologii – znają go od podszewki. Klienci przed zakupem mają dostęp do zaawansowanych specyfikacji technicznych, testów, porównań, czy opinii ekspertów. Dla tego rodzaju nabywców żaden sprzęt nie ma najmniejszych nawet tajemnic. Reasumując: nabywcy bardzo cenią sobie możliwość zobaczenia – niekoniecznie na własne oczy – jak dane urządzenie działa lub w czym sprawdzi się najlepiej. Dlatego też sięgają do czasopism technologicznych lub portali internetowych, na których mogą znaleźć odpowiedź na nurtujące ich pytania.

 

5. Jak wygląda kontakt firmy DGM Distribution z klientem?

Od ponad trzech lat z sukcesami współpracujemy z sieciami handlowymi takimi jak Auchan czy Selgros. Dzięki tej kooperacji możemy dotrzeć do osób, które preferują zakupy stacjonarne. Systematycznie korzystamy z nowych mediów. Facebook, Instagram, a także LinkedIn pomagają nam w poszerzaniu wiedzy na temat naszej firmy wśród osób zainteresowanych nowymi technologiami. Ostatnio opublikowaliśmy serię filmów promocyjnych, aby wszyscy mogli zobaczyć zalety naszych pojazdów elektrycznych: ich lekkość, mobilność i kompaktowość. Oprócz tego systematycznie robimy akcje promocyjne w największych sieciach handlowych, aby zachęcić potencjalnych klientów do zakupu naszych produktów.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane

Wspólny konkurs T-Mobile i Huawei

Opublikowane przez - 11 grudnia 2015 0
T-Mobile wraz z partnerem Huawei zaprasza do udziału w świątecznym konkursie dla użytkowników Twittera. Należy napisać w tweecie o swoim ulubionym prezencie, zrobić…