Przedstawiając wyniki kwartalne Play poinformował, że na koniec czerwca z sieci korzystało 13 milionów użtkowników.
Najważniejsze dane finansowe za 2 kw. 2015 r.:
- Baza klientów wzrosła do 13,0 mln (+15,5% r/r), natomiast udział klientów abonamentowych zwiększył się do 49,4% z 45,6% w 2 kw. 2014 r.
- W 2 kw. 2015 całkowite przychody operacyjne wyniosły 1 299 mln zł, co stanowi wzrost o 23,1% w porównaniu z 2 kw. 2014
- Za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników wyniosły 3 838 mln zł, co oznacza wzrost o 20,1% rok do roku.
- W 2 kw. 2015 r. przychody od użytkowników zamknęły się kwotą 1 009 mln zł, co oznacza wzrost o 18,4% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
- Skorygowana EBITDA za okres dwunastu miesięcy zakończony w 2 kw. 2015 r. wyniosła 1 261 mln zł, co oznacza wzrost o 36,8% w porównaniu z 2 kw. 2014 r.
- W 2 kw. 2015 r. skorygowana EBITDA zamknęła się kwotą 374 mln zł, co oznacza wzrost o 15,5% w porównaniu z 1 kw. 2015 r.
- W 2 kw. 2015 baza abonencka wzrosła o 343 tys. abonentów netto, co stanowi wzrost o 3,2% w porównaniu ze wzrostem odnotowanym w 2 kw. 2014.
- Dzięki dalszej rozbudowie sieci 4G LTE, na dzień 30 czerwca 2015 r. zasięg usługi 4G LTE wynosił 76,5% populacji.
W 2 kw. 2015 r. Play w dalszym ciągu powiększał swoją bazę abonencką oraz zagregowany wskaźnik ARPU (rok do roku), co przyczyniło się do dalszego wzrostu przychodów oraz zysku EBITDA. Udział abonentów kontraktowych w całkowitej bazie abonenckiej wzrósł do 49,4%% w 2 kw. 2015 r. w porównaniu z 48,3%% w 1 kw. 2015 r. i 45,6%% w 2 kw. 2014 r. Wynik ten osiągnięto dzięki dalszemu znacznemu wzrostowi bazy abonentów kontraktowych, który stanowił 90% całkowitego wzrostu bazy abonenckiej w 2 kw. 2015 r.
W 2 kw. 2015 do wzrostu skorygowanego wyniku EBITDA przyczyniły się znakomite wyniki w zakresie zwiększenia bazy abonentów kontraktowych. W 2 kw. 2015 r. baza ta zwiększyła się o 310 tys. abonentów netto w porównaniu ze wzrostem o 223 tys. w 2 kw. 2014.
źródło: Play