Integer.pl, właściciel sieci i marki InPost zainwestuje 250 mln zł w rozwój do końca 2018 r. Prezes zarządu firmy Rafał Brzoska nie ukrywa, że kierowana przez niego firma chce być postrzegana jako dostawca usług e-commerce i logistycznych.
– Nasz nowy właściciel, fundusz Advent International zainwestuje tylko w 2018 r. 250 mln. Oczywiście, mówimy nie tylko o doinwestowaniu, oddłużeniu firmy i wycofaniu jej z obrotu na GPW. Chodzi także o wejście w nowe segmenty i dalszy rozwój – powiedział Rafał Brzoska, prezes zarządu InPosta.
– Nasz fundusz jest w skali globalnej zainteresowany inwestowaniem w nowe technologie, choć niekoniecznie z segmentu start-upów. Stąd nasze zainteresowanie Integerem – dodał Nick Rose, dyrektor zarządzający Advent International i – obecnie – także członek rady nadzorczej firmy zarządzającej InPostem.
Na co te miliony?
Plany InPostu na 2018 rok to rozwój sieci paczkomatów, ale także sieci logistycznej i usług kurierskich. To inwestycje widoczne gołym okiem. Te mniej widoczne to inwestycje w narzędzia informatyczne umożliwiające – tu trudne zdanie – optymalizację rejonów kurierskich. Dla użytkownika telefonu komórkowego oznacza to mniej więcej tyle, że będzie wiedzie gdzie w danym momencie jego paczka jest.
Dla Rafała Brzoski e-commerce to właśnie obecnie podstawowy cel i rynek do zdobycia. I nie chodzi tylko o paczkomaty, na czym InPost się wybił, ale dostawy zakupów i przesyłek od drzwi do drzwi. Taka ma być nowa twarz InPostu.
Według danych Gemiusa rynek e-commerce w samym tylko 2017 roku wzrósł o 15-20%.