Niestety nadal nie Polskim. Ani nawet nie Europejskim. Pierwszym bowiem samochodem, który został wyposażony fabrycznie w pełny system Android auto jest …. Hyundai i jego model Sonata, dostępny w Stanach Zjednoczonych.
Czym jest Android auto – to w skrócie system operacyjny, który ma obsługiwać multimedialną jednostkę centralną naszego samochodu. Charakteryzuje się takim UI jak Android w naszym smartfonie, dlatego jego obsługa w praktyce ma być prosta i intuicyjna. Przyzwyczajeni bowiem do używania smartfona, z łatwością mamy pojąć sposoby ustawiania i konfiguracji samochodowego sprzętu audio-video-nawigacyjnego.
Zaletą systemu ma być dodatkowo fakt, iż będzie on podobny we wszystkich autach, co sprawi że po zmianie samochodu nie będziemy musieli od początku uczyć się obsługi multimediów. Co więcej, być może aktualizacja via OTA da nam możliwość bezkosztowego upgradu sprzętu.
Wady – to po części również to, co zaliczono do zalet, a zatem unifikacja UI. Wielu producentów wykłada ogromne pieniądze na zindywidualizowanie oprogramowania swoich multimedialnych jednostek sterujących.
Ponadto, wiele samochodów, już w coraz niższych segmentach, oferuje sterowanie z poziomu ekranu wieloma podzespołami mechanicznymi pojazdu, jak zawieszenie, wspomaganie, szybkość zmiany biegów, czy też prozaiczna klimatyzacja, wentylacja foteli czy masaż w oparciach siedzeń. Każdy z tych systemów jest indywidualny dla danego producenta, więc i jego informatyczna obsługa jest inna. Czy Google sobie z tym poradzi? Czas pokaże.