„Bezdotykowe biuro”, czyli bezpieczny powrót po pandemii

Salesforce i Siemens ogłosiły strategiczne partnerstwo w celu opracowania nowego pakietu technologii dla miejsc pracy, który będzie wspierał przedsiębiorstwa na całym świecie w bezpiecznym, ponownym otwieraniu. Partnerstwo obejmuje serwis Work.com zbudowany przez Salesforce oraz rozwiązania Inteligentnej Infrastruktury firmy Siemens, w tym Comfy oraz Enlighted.

Kluczowe rozwiązania obejmują “bezdotykowe biuro” z mobilnymi kartami wstępu do budynku i wind oraz system bezpiecznego zarządzania miejscem pracy, który pozwala pracownikom na rezerwowanie sal konferencyjnych i biurek za pomocą aplikacji Comfy, która wysyła w czasie rzeczywistym powiadomienia o przekroczeniu bezpiecznej liczby uczestników w pomieszczeniu.

Dodatkowo, dzięki wykorzystaniu danych o zajętości przestrzeni dostarczanych przez Enlighted i gromadzonych w ramach Comfy, w tym dotyczących obecności pracowników oraz rezerwacji biur i pomieszczeń, firmy będą mogły usprawnić proces śledzenia wzajemnych kontaktów w Work.com. Pozwoli to na szybsze i dokładniejsze reagowanie w sytuacjach awaryjnych. Śledzenie kontaktów będzie rozwiązaniem typu opt-in, zapewniającym poszanowanie prywatności użytkowników.

Połączenie technologii IoT firmy Siemens z rozwiązaniami Salesforce Work.com umożliwi podejmowanie decyzji w oparciu o dane w czasie rzeczywistym i stworzy elastyczne ramy dla przyszłych działań w miejscu pracy. Firmy Siemens i Salesforce jako pierwsze wdrożą nowe rozwiązania we własnych biurach, w tym w siedzibie głównej Siemens Smart Infrastructure w Zug w Szwajcarii oraz Salesforce Tower w San Francisco.

Dane gromadzone są z częstotliwością co sekundę przez podłączone do chmury inteligentne czujniki. Platforma IoT tworzy “systemy sensoryczne” w całym budynku, zapewniając wgląd i analizę sposobu użytkowania budynku oraz w czasie rzeczywistym informując o zakresie wykorzystania przestrzeni oraz lokalizacji ludzi oraz zasobów. Rozwiązanie Comfy’s Safe Workplace Solution dostarcza aplikację skierowaną do pracowników, która umożliwia firmom informowanie użytkowników i zwiększanie ich produktywności, zapewniając jednocześnie bezpieczne i zgodne z lokalnymi przepisami miejsce pracy.

Pracownicy mają możliwość przeglądania i rezerwowania biurek oraz salek konferencyjnych, a system dba o przestrzeganie wytycznych dotyczących odległości w czasie rzeczywistym, podaje informacje związane z bezpieczeństwem i higieną pracy oraz umożliwia zamawianie usług takich jak dezynfekcja. Ponadto, Comfy Insights oferuje firmom tablicę analityczną, która dostarczy informacji na temat użytkowania biura, pozwalając na stworzenie strategii zarządzania miejscami pracy w przyszłości opartej na danych.

zdjęcie otwarcia: Unsplash

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powiązane

Orange przedłuża testy 5G

Opublikowane przez - 20 stycznia 2020 0
Operator, który w ubiegłym roku przeprowadził testy 5G postanowił je kontynuować do końca lutego. Stało się to możliwe dzięki przedłużeniu…

Apple dominuje rynek smartfonów

Opublikowane przez - 5 czerwca 2017 0
Według najnowszego raportu Strategy Analytics, Apple w pierwszym kwartale 2017 roku “zgarnęło” aż 83,4% zysków z rynku smartfonów co przekłada…

Metro Exodus opóźnione!

Opublikowane przez - 16 maja 2018 0
Kolejna gorąco wyczekiwana produkcja zalicza opóźnienie. THQ Nordic – wydawca gry Metro Exodus, poinformował dzisiaj o przeniesieniu jej daty premiery…