Chętniej korzystamy z telewizorów niż telefonów

Roman PakotaAutor:
15 lipca obchodzimy światowy Dzień bez Telefonu Komórkowego – nieformalne święto zainicjowane przez internautów i rozpowszechnione przez media społecznościowe. Jak pokazuje badanie przeprowadzone na zlecenie TP Vision, Polacy i tak chętniej korzystają z telewizora niż smartfona.

Z badania przeprowadzonego na zlecenie TP Vision wynika, że 97% polskich gospodarstw domowych ma telewizor, a ponad połowa z nich – dwa lub więcej. Za pośrednictwem telewizora korzystamy z różnego rodzaju rozrywki – przede wszystkim oglądamy tradycyjną telewizję oraz serwisy streamingowe i VoD oraz czerpiemy wiedzę o świecie. Pomimo ciągłego rozwoju Internetu i urządzeń mobilnych – w tym smartfonów, dla ponad 40%. Polaków telewizja jest wciąż głównym źródłem informacji.

Dlaczego wolimy telewizory?

Wybór telewizora jako urządzenia do oglądania treści wideo podyktowany jest przede wszystkim lepszą jakością obrazu niż w przypadku smartfonów – tak twierdzi 82% ankietowanych. Równie ważna jest lepsza jakość dźwięku, jaką gwarantuje telewizor – uwagę na to zwraca 81% respondentów. Nie bez znaczenia jest też jakość połączenia sieciowego (69% wskazań), które w przypadku odbiorników telewizyjnych jest często bardziej stabilne niż na smartfonach.

Współczesne telewizory, tzw. smart TV zapewniają możliwość dostępu do Internetu. Dzięki temu umożliwiają oglądanie zarówno tradycyjnej telewizji, jak i korzystanie z internetu i szerokiej gamy aplikacji, w tym serwisów streamingowych i platform VoD. Dzięki temu mamy praktycznie ten sam dostęp do informacji z poziomu telewizora, jak i smartfona. Co więcej, stanowią one domowe centra rozrywki, a oglądanie ich przed dużym ekranem wysokiej jakości pozwala w pełni się zrelaksować czy to samemu, czy w rodzinnym gronie – komentuje Marcin Habzda, dyrektor generalny TP Vision w Polsce.

Telewizor w sercu domu

Oprócz jakości dźwięku i obrazu, dla użytkowników w Polsce bardzo ważne jest również samo umiejscowienie telewizora. Ponad 77% ankietowanych stwierdziło, że telewizor to istotny element ich salonu, a dla ponad połowy badanych odgrywa nawet istotną rolę w codziennym życiu. Ponad trzy czwarte polskich telewidzów spodziewa się, że za pięć lat nadal będzie miało telewizor w salonie. Ponad 47% respondentów potwierdziło, że planuje zakupić jeszcze większy odbiornik niż ten, który obecnie posiadają.

Powiązane

Samsung poszukuje nowych dostawców

Opublikowane przez - 24 listopada 2016 0
Według najnowszych informacji koreański producent planuje zmienić swojego dotychczasowego dostawcę czytników linii papilarnych do swoich urządzeń. Samsung chce aby kolejny…

Nowa taryfa Data Jump w T-Mobile

Opublikowane przez - 12 listopada 2015 0
Z myślą o klientach biznesowych aktywnie korzystających z Internetu, T-Mobile przygotował nową taryfę DATA JUMP umożliwiającą bezpłatne współdzielenie pakietu danych między nawet…