Google Home Mini

Google Home Mini najpopularniejszym smart głośnikiem na rynku

Firma analityczna – Strategy Analytics, przedstawiła swój najnowszy raport dotyczący sprzedaży inteligentnych głośników w drugim kwartale 2018 roku.

Okazuje się, że liderem sprzedaży został inteligenty głośnik od Google’a – Home Mini, który trafił do 2,3 miliona użytkowników, co przełożyło się na 20% udział w rynku. Zarówno miejsce drugie, jak i trzecie należy do produktów Amazonu. Głośniki Amazon Echo Dot znalazły 2,2 miliona nabywców (18% udział w rynku) natomiast Amazon Echo 1,4 miliona (12%).

W pierwszej piątce najpopularniejszych inteligentnych głośników znalazło się jeszcze miejsce dla: Alibaba Tmall Genie oraz Google Home, każdy sprzedano w liczbie około 800 tysięcy egzemplarzy.

Jak podaje Strategy Analytics od kwietnia do czerwca bieżącego roku sprzedano łącznie 11,7 miliona inteligentnych głośników. Jak łatwo policzyć, ponad połowa rynku (6,7 miliona urządzeń) należy do dwóch graczy: Amazonu i Google’a. Jednak zdaniem Davida Mercera – wiceprezydenta Strategy Analytics, rynek ten będzie ciągle się rozwijał, a hegemonia Amazonu i Google’a nie będzie trwać wiecznie. Szczególnie, że Samsung i Bose mają poważne plany związane z inteligentnymi głośnikami.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Maciej Persona

Maciej Persona

Dziennikarz, kulturoznawca, z zamiłowania gracz i znawca zombie. Fan polskiej fantastyki oraz cięższych brzmień. Od pracy za biurkiem odpoczywa na siłowni lub biegając.

Powiązane