Badania przeprowadzone przez CIRP (Consumer Intelligence Research Partners) wykazały, najlepiej sprzedającym się smartfonem na amerykańskim rynku w drugim kwartale tego roku jest iPhone XR.
Pomimo niewątpliwego sukcesu XR, raport twierdzi, firma Apple nie odniesie z tego tytułu znacznej korzyści. Jeśli ten trend się utrzyma, niska cena iPhone’a XR może obniżyć średnią cenę sprzedaży do 800 USD.
W poprzednim kwartale średnie ceny sprzedaży wzrosły z powodu wyższego poziomu składowania. Dla porównania, zeszłoroczne aktualizacje pamięci masowej stanowiły 33% całkowitej sprzedaży, podczas gdy w pierwszym kwartale 2019 r. odnotowano wzrost do 38%.
Przychody z podstawowych usług Apple wydają się jednak dość stabilne. Prawie połowa amerykańskich nabywców iPhone’a wybrała płatne usługi iCloud. Około 21% z nich płaci za Apple Music, a 13% korzysta iTunes, ze starszej usługi muzycznej. Do najmniej popularnych usług należy AppleCare.