GreenWay Polska wybuduje stacje ładowania samochodów elektrycznych na wybranych Miejscach Odpoczynku Podróżnych przy autostradach A1, A2 i A4. W wyniku przetargu zorganizowanego przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, spółka zainstaluje i będzie operatorem ogólnodostępnych stacji ładowania samochodów aż na jedenastu kolejnych MOPach.
W lutym 2020 roku, na mocy wyników ogłoszonego w październiku 2019 roku przetargu GDDKiA, spółka GreenWay Polska została wyłoniona jako podmiot, który wyposaży jedenaście MOP-ów w ogólnodostępne punkty ładowania samochodów elektrycznych. GreenWay będzie dzierżawił fragmenty nieruchomości, na których zlokalizowane są MOP-y i dostarczał na nich płatne usługi ładowania samochodów elektrycznych.
Według wstępnych założeń, stacje GreenWay Polska pojawią się w nowych lokalizacjach w pierwszej połowie 2021 roku. Wymagane przez GDDKiA minimum mocy stacji wynosi 72 kW, jednak GreenWay rozważa posadowienie urządzeń o mocy do 150 kW. Ostateczne decyzje w tym zakresie zostaną podjęte po analizie możliwości przyłączenia stacji do sieci energetycznej, co w niektórych lokalizacjach może stanowić dość duże wyzwanie z uwagi na ograniczone zdolności sieci dystrybucyjnych.
Przetarg GDDKiA na dostarczenie usług ładowania obejmował w sumie 25 lokalizacji. Spośród nich, GreenWay będzie obsługiwał 11, w tym pięć w obu kierunkach, jeden w jednym kierunku:
● Na A1 odc. Toruń-Tuszyn oraz odc. Pyrzowice – Gorzyczki:
2 MOP-y Ludwinowo (Północ, Południe)
2 MOP-y Głowno (Wschód, Zachód)
2 MOP-y Dobieszowice (Wschód, Zachód)
● Na A2 odc. Konin – Warszawa:
MOP Kozanki (w kierunku zachodnim)
MOP Zaborów (w kierunku wschodnim)
MOP Kuny (w kierunku zachodnim)
MOP Leonia (w kierunku wschodnim)
● Na A4 odc. Wrocław – Katowice
MOP Chechło (w kierunku wschodnim)
Poza wymienionymi powyżej lokalizacjami, GreenWay realizuje obecnie budowę stacji szybkiego ładowania na sześciu MOP-ach, w ramach przetargu ogłoszonego przez GDDKiA w lutym 2019 roku.