Instytut Monitorowania Mediów (IMM) przygotował na potrzeby Mobilitynews.pl kwartalne zestawienie wydatków reklamowych operatorów. Przyjrzyjmy się zatem jak one wyglądały.
Największe wydatki – co nie jest zaskoczeniem – przypadły na 4 największe sieci komórkowe. Po kolei były to Plus, Orange Play i T-Mobile. Za nimi uplasowały się UPC, Netia i Cyfrowy Polsat. Obaj ostatni operatorzy są w tej samej grupie kapitałowej, co Plus, zatem firmy powiązane z Zygmuntem Solorzem wydawały na reklamę najwięcej. W rankingu zmieściły się jeszcze stacja nc+ i druga marka Orange – nju mobile.
Najwięcej wydatków poszło na reklamę sieci komórkowych, następnie usług łączonych. Później są wydatki na kartę, abonament, oferty dla firm i internet.
lp. | Marka | Koszt |
1 | Sieci komórkowe | 63 227 653 |
2 | Oferta łączona (TV, Internet, Telefon) | 55 941 987 |
3 | Sieci komórkowe – oferta na kartę | 47 158 787 |
4 | Sieci komórkowe – oferta na abonament | 27 733 546 |
5 | Sieci komórkowe – oferta dla firm | 22 918 083 |
6 | Sieci komórkowe – internet | 16 638 307 |