Mobilny portret Polaka cz. 5 – Mężczyźni wolą blondynki i … mobilną bankowość.

133 0
Kobiety częściej niż mężczyźni korzystają z mobilnej bankowości – wynika z badania „Mobilny Portret Polaka” wykonanego na zlecenie Banku Millennium. Przewaga płci brzydkiej w tym rankingu jednak z miesiąca na miesiąc topnieje.

Z bankowości mobilnej w telefonie korzysta 50% mężczyzn i 36% kobiet – wynika z raportu. Codzienne lub prawie codzienne robi to blisko co piąty mężczyzna i częściej niż jedna na dziesięć kobiet.

Jako główny powód korzystania z takiej formy do usług banku panie podają możliwość zajrzenia na swoje konto w każdym momencie. Za to mężczyźni mając bank zawsze przy sobie mogą w dowolnym momencie zarządzać pieniędzmi.

Z odpowiedzi respondentów wynika, że czynności, które wykonujemy w bankowej aplikacji mobilnej, są różne w zależności od płci. Kobiety częściej niż mężczyźni opłacają w ten sposób rachunki i czynsz (61% kobiet vs. 56% mężczyzn), częściej też płacą za zakupy w sklepach internetowych (77% kobiet vs. 73% mężczyzn). Mężczyźni częściej płacą BLIK-iem (44% mężczyzn vs. 27% kobiet), zbliżeniowo smartfonem (35% mężczyzn vs. 22% kobiet), częściej doładowują też przez aplikację bankową telefon (45% mężczyzn vs. 22% kobiet).

Płeć determinuje też nasze wybory w sklepach internetowych. Okazuje się, że prawdziwymi entuzjastami kupowania sprzętu elektronicznego mobilnie są mężczyźni (46% mężczyzn vs. 5% kobiet). Znacznie częściej kupują też w ten sposób produkty spożywcze (29% mężczyzn, 8% kobiet), sprzęt sportowy (33% mężczyzn, 9% kobiet) i AGD (28% mężczyzn, 9% kobiet). Za to panie częściej od mężczyzn kupują mobilnie książki (50% kobiet vs. 40% mężczyzn), kosmetyki (41% kobiet vs. 25% mężczyzn) oraz leki i suplementy diety.

Dodatkowo z badań wynikło, że płeć różnicuje też korzystanie z mediów społecznościowych. Z Facebooka korzysta o 11 % więcej kobiet niż mężczyzn (78% kobiet vs. 67% mężczyzn), kobiety częściej też publikują w mediach społecznościowych zdjęcia (61% kobiet vs. 53% mężczyzn) oraz częściej rozmawiają za pomocą komunikatorów (65% kobiet vs. 58% mężczyzn).

Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18  i więcej lat.

 

 

Related Post

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *