Z bankowości mobilnej w telefonie korzysta 31 proc. Polaków – wynika z badania „Mobilny Portret Polaka” wykonanego na zlecenie Banku Millennium. To wzrost o 20% w stosunku do 2014 roku i o ponad 27% w porównaniu do 2011 roku.
Najwyższy odsetek osób korzystających z bankowej aplikacji mobilnej znajduje się w przedziale 18-24 lata (60,8%). Wśród użytkowników smartfonów korzystających z bankowości mobilnej blisko 31% respondentów deklaruje, że korzysta z bankowości mobilnej dwa-trzy razy w miesiącu, kilka razy w tygodniu korzysta częściej niż co czwarty badany, a codziennie lub prawie codziennie ponad 15%.
Co czwarty ankietowany deklaruje, że głównym powodem korzystania z bankowej aplikacji mobilnej jest dla badanych możliwość sprawdzenia w każdym momencie stanu swojego konta bankowego i zarządzania pieniędzmi, co wskazało blisko 23% badanych. Po około 14% ankietowanych jako powód wskazało na dobrze zaprojektowaną aplikację oraz na łatwość korzystania z konta przy jej pomocy.
W Banku Millennium liczba użytkowników bankowości mobilnej osiągnęła na koniec I kwartału 2018 r. poziom 759 tys., co stanowi 38% wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Po raz pierwszy w historii banku liczba logowań do aplikacji mobilnej przekroczyła liczbę logowań do bankowości internetowej.
Badanie zostało przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS na zlecenie Banku Millennium w grudniu 2017 na reprezentatywnej, 1000-osobowej, ogólnopolskiej próbie Polaków w wieku 18 i więcej lat.