Mocny początek roku w wykonaniu GK ACTION S.A.

Roman PakotaAutor:
Praca u podstaw wykonana w ostatnich latach, rozbudowa kanałów sprzedaży i oferty produktowej, wzmocnienie działu dystrybucji z wartością dodaną oraz e-handlu w połączeniu ze zwiększonym popytem na elektronikę i przyspieszeniem e-commerce w czasie pandemii sprawiły, że w I kwartale br. GK ACTION S.A. wypracowała ponad 18 mln zł zysku netto przy marży w wysokości 8,3 proc.

Pierwszy kwartał tego roku GK ACTION S.A. zamknęła z zyskiem w wysokości 18 311 tys. zł i przychodami na poziomie 525 317 tys. zł, co stanowi wzrost o 12,35 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku. Wskaźnik EBITDA wyniósł 18 083 tys. zł. W analizowanym okresie marża utrzymała się na stabilnym, wysokim poziomie 8,3 proc.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników za pierwszy kwartał 2021 r. Pokazują one, że umiemy w odpowiedni sposób wykorzystać nadarzające się na rynku możliwości. I choć sprzyjają one wszystkim w naszej branży, to dzięki odrobionej w sanacji lekcji i zmianie strategii, teraz rozwijamy skalę i rentowność, co potwierdza mocny wynik finansowy za pierwszy kwartał – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. – Ten wynik to też efekt ciężkiej pracy zespołu Action i naszych partnerów, którzy zdecydowali się na współpracę z nami. Wszystkim serdecznie dziękuję za zaufanie i wspólne lata doświadczeń, a nazbierało się ich wiele, wszak w tym roku obchodzimy 30 lat istnienia Action – dodaje Piotr Bieliński.

E-commerce motorem rozwoju Action

Centrum logistyczne firmy położone na Zamieniu to serce biznesowego ekosystemu Grupy Kapitałowej ACTION S.A. Znajduje się w czołówce magazynów w Polsce docenianych za wydajność i nowoczesne rozwiązania logistyczne (ranking Eurologistics). Dzięki dobrej, zautomatyzowanej logistyce, przygotowanej do samodzielnej wymiany danych jest w stanie obsłużyć każdego dnia 100 tys. paczek dostarczając towar w 24 godziny w Polsce i 48 godzin prawie w całej Europie.

Pandemia pokazała, że od handlu w sieci już nie uciekniemy, dlatego trzeba inwestować w jego rozwój. Dla nas e-commerce ma dwa podstawowe wymiary. Pierwszy to budowa własnych kanałów i projektów, które korzystają z naszej logistyki (sferis, gram, krakvet). Drugi i obecnie kluczowy wymiar w naszej strategii to sprawne dostarczanie produktów do biznesów e-commerce naszych partnerów w Polsce i zagranicą. Dlatego koncentrujemy się na szerokiej i zróżnicowanej ofercie, którą łatwiej wyeksponować w ofercie internetowej i korzystnie sprzedać – podkreśla Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Segment VAD – stabilny rozwój oferty produktowej i szkoleń

Action w pierwszym kwartale br. nadal inwestował w rozbudowę wiedzy i kompetencji swoich klientów biznesowych oferując im szereg szkoleń i warsztatów specjalistycznych on-line. Jak pokazuje doświadczenie z ubiegłych dwóch lat, w których dział Action Business Center przeszkolił ponad 5,5 tys. klientów na blisko 200 szkoleniach, ten kierunek rozwoju już na dobre wpisał się w ofertę Spółki.

Stawiamy przede wszystkim na rozwój kompetencji, wsparcie inżynierskie i edukację, by wzmacniać rynek partnerski oraz dokładać dodatkową wartość do produktów zawansowanych OZE, ale nie tylko. Sieci komputerowe, CCTV, Auto-ID, storage, serwery, NAS, automatyka domowa, to obszary, na które kładziemy w Polsce bardzo mocny nacisk we współpracy z partnerami – podsumowuje Sławomir Harazin.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powiązane