Jak wiecie w tym tygodniu Apple zaprezentowało nowości, którymi znowu chciałoby poruszyć tłumy i sprawić, aby przed iSpot’ami ustawiały się kilometrowe kolejki.
Nie chcę być złym wróżbitą, ale biorąc pod uwagę co pokazano, jakoś czarno to widzę.
Nasze spragnione innowacji oczy ujrzały 4 calowego iPhone’a SE, oraz iPada Pro ze zmniejszonym do 9,7″ ekranem….
Oczywiście, dla wszystkich z Was zainteresowanych szczegółami technicznymi urządzeń, podam je poniżej. Najpierw jednak krótki osobisty komentarz.
Jak już kiedyś tutaj pisałem, Apple swego czasu uchodził za prekursora nowatorskich, świeżych i wyjątkowych rozwiązań. Takich, które inni natychmiast starali się kopiować, aby podtrzymać sprzedaż. To za to ludzie pokochali Apple i za to (nie licząc marketingu) chcieli mieć sprzęt tej marki.
Ostatnimi czasy jednak, mam wrażenie że Apple z konferencji na konferencję uśmiecha się do widza, ale coraz bardziej drwiąco. Coś w stylu: „Nasz telefon ma logo z jabłkiem – więc i tak go kupisz. A my się nie napracowaliśmy”. Konferencja z tego tygodnia sprawiła jednak, że aż zawyłem z wściekłości. Zmniejszenie iPhona do 4 cali i ustanowienie za niego ceny od 2149 zł? Jasne, wszystko można oprószyć teorią, że ludzie tego chcą, że w środku zainstalowano niesamowite podzespoły itd. Ale z daleka czuć, że coś to głęboko nie gra.
Do tego zmniejszenie iPada Pro. Czyżby jego z założenia większy rozmiar związany z przeznaczeniem nagle stracił na istotności? Czy też wcześniej po prostu był bzdurą?
Dla mnie Apple już straciło pałeczkę innowatora w zakresie technologii mobilnych. Czy kiedyś ją odzyska, nie wiem. Ale wiem na pewno, że idąc tą drogą przed iSpotami będą stali już chyba jedynie pracownicy Apple, aby podtrzymać umarłą legendę.
A teraz, dla porządku, dane zaprezentowanych urządzeń:
iPhone SE
- 4 kolory: srebrny, złoty, szary, różowy
- pamięć: 16 lub 64 GB
- wymiary: 123.8×58.6×7.6 mm
- waga 113 g
- ekran 4 cale Retina 1136×640 pikseli
- procesor A9
- kamera iSight 12 megapikseli z pikselami o wielkości 1.22µ (funkcja Focus Pixels)
- Live Photos
- nagrywanie wideo 4K 3840 x 2160
- przednia kamera FaceTime HD – 1.2 megapiksela z nagrywaniem wideo HD
- czytnik linii papilarnych Touch ID
- 802.11a/b/g/n/ac Wi‑Fi
- Bluetooth 4.2
- NFC
- GPS i GLONASS
- Voice over LTE
- Wi‑Fi calling
Ceny:
- 16 GB – 2149 zł
- 64 GB – 2649 zł
iPad Pro 9,7″
- cztery kolory: srebrny, złoty, gwiezdna szarość, różowe złoto
- modele Wi‑Fi 32 GB 128 GB256 GB
- modele Wi‑Fi + Cellular 32 GB 128 GB 256 GB
- wymiary: 240×169.5×6.1 mm
- waga: Wi‑Fi 437 g Wi‑Fi + Cellular 444 g
- wyświetlacz Retina 9,7 cala 2048 na 1536 pikseli przy 264 pikselach na cal (ppi)
- procesor A9X
- 12-megapikselowa kamera iSight Focus Pixels ƒ/2,2
- Live Photos
- nagrywanie wideo w jakości 4K (3840 na 2160) z częstością 30 kl./s
- nagrywanie wideo w jakości HD 1080p z częstością 30 kl./s lub 60 kl./s
- kamera FaceTime HD 5 MP ƒ/2,2
- nagrywanie wideo w formacie HD 720p
- cztery głośniki
- dwa mikrofony do rozmów oraz rejestrowania dźwięku i materiałów wideo
- Wi‑Fi (802.11a/b/g/n/ac); dwa kanały (2,4 GHz i 5 GHz); HT80 z technologią MIMO
- Bluetooth 4.2
- GPS i GLONASS w modelu z obsługą 3G/4G
- Touch ID
Cena wersji WiFi:
- 32 GB – 2999 zł
- 128 GB – 3699 zł
- 256 GB – 4399 zł
Cena wersji WiFi i 3G/4G
- 32 GB – 3599 zł
- 128 GB 4299 zł
- 256 GB – 4999 zł