Plus rozszerza zakres testów usługi Wi-Fi Calling o nową aplikację przygotowaną przez firmę Ericsson razem z Taqua, a jednocześnie testuje Wi-Fi Calling natywne. Natywne Wi-Fi Calling jest rozwiązaniem, które nie wymaga instalowania aplikacji, ale konieczne jest specjalne oprogramowanie telefonu. Na polskim rynku pierwsze telefony z zainstalowaną obsługą Wi-Fi Calling pojawią się dopiero w przyszłym roku, dlatego już teraz Plus udostępnia klientom aplikację, która w pełni integruje się z podstawowymi funkcjami telefonu, doskonale zastępując natywne VoWi-Fi na większości dostępnych urządzeń. Natywne rozwiązanie Wi-Fi Calling zostało opracowane i wdrożone we współpracy z firmą Ericsson, która dostarczyła system IMS będący bazą dla świadczenia usług VoWiFi oraz VoLTE, oraz z producentem oprogramowania i sprzętu mobilnego Samsung Electronics, na którego sprzęcie testowano funkcje Wi-Fi Calling w wersji natywnej na smartfony.
Usługa natywnego Wi-Fi Calling jest zintegrowana ze wszystkimi ważnymi funkcjami telefonu. Wszędzie tam gdzie jest dostępna sieć Wi-Fi telefon automatycznie się z nią połączy i będzie gotowy do pracy w trybie Voice over Wi-Fi. Wybierając czyjś numer, nie będziemy musieli korzystać już z osobnej aplikacji, smartfon sam wykona połączenie po Wi-Fi. Użytkownicy nawet nie odczują, że połączenie nie odbywa się w tradycyjnym trybie. To, że połączenie odbywa się po Wi-Fi będzie pokazywane przez odpowiednią grafikę przy wybieraniu lub odbieraniu połączenia. Połączenia VoWi-Fi znajdą się w historii połączeń, dokładnie tak samo jak wszystkie połączenia wykonywane w tradycyjny sposób.
Smartfony wspierające standard VoWi-Fi opracowany przez organizację 3GPP gwarantują ich równie prostą obsługę, jak to ma miejsce dotychczas z modelami GSM. Z zapowiedzi producentów sprzętu wynika, że na polskim rynku pierwsze telefony z zainstalowaną obsługą Wi-Fi Calling pojawią się w przyszłym roku.
Równocześnie Plus rozszerza zakres testów usługi Wi-Fi Calling działającej w oparciu o aplikację pobieraną ze sklepu Google Play. Do tej pory klienci testujący usługę korzystali z „WiFi Calling+” przygotowanej przez Nokia Networks. Obecnie udostępniona została nowa aplikacja „WiFi Calling” przygotowana przez firmę Ericsson razem z Taqua. Nowa aplikacja współpracuje ze smartfonami z systemem Android w wersji 4.4 i wyższej i w pełni integruje się z podstawowymi funkcjami telefonu. Czyni to dokładnie tak samo, jak wspomniane wyżej fabrycznie ustandaryzowane (3GPP) rozwiązanie Wi-Fi Calling, wdrożone we współpracy Plusa z firmą Ericsson. Aplikacja nie wymaga żadnej czynności od użytkownika i aktywuje się automatycznie w momencie wykrycia połączenia z siecią Wi-Fi.
W ramach trwających testów korzystanie z usługi Wi-Fi Calling w Plusie jest bezpłatne. Połączenia odbywają się z wykorzystaniem własnego numeru telefonu w Plusie, a prowadzenie oraz odbieranie rozmów jest całkowicie za darmo. Testerzy mogą wykonywać rozmowy zarówno krajowe, jak i na terenie krajów Unii Europejskiej, w tym z i do Polski.
źródło: Plus