Po zakończonych zeszłorocznych testach przyszedł czas na … kolejne. Jednak nie z powodu niesatysfakcjonujących wyników. Wyniki były na tyle dobre, że jeszcze w tym roku pojazdy z napędem elektrycznym pojawią się we flocie PP. Zaczynają się testy pojazdów o większej ładowności.
W ramach programu Poczty Polskiej pod nazwą „Elektromobilność” testowano pojazdy o ładowności do 800 kg. Na podstawie wyników podjęto decyzję o zakupie kilkudziesięciu aut elektrycznych. Trafią one do floty PP jesienią tego roku.
Jednocześnie dziś (14 lutego) rozpoczynają się testy nowej kategorii pojazdów elektrycznych – do 3.5 tony o ładowności powyżej 800 kg Będą one testowane w Warszawie, Poznaniu, Lublinie, Łodzi, Zabrzu, Krakowie i Pruszczu Gdańskim. Weźmie w nich udział osiem aut marek dostępnych w Polsce dopiero od niedawna. To Renault Master Z.E., (w Polsce od stycznia 2019 r.), Volkswagen e-Crafter (od czwartego kwartału 2018 r.), Maxus-Hitachi (od września 2018) oraz Mercedes e-Vito (od stycznia 2019 r.) w liczbie 5 egzemplarzy.
Kierowcy Poczty Polskiej będą sprawdzać parametry techniczno-użytkowe, takie jak przyspieszenie, hamowanie, komfort jazdy i obsługi, sposób ładowania akumulatorów i możliwą do przejechania liczbę kilometrów. Po przeprowadzeniu testu każdy użytkownik sporządzi krótki opis i ogólną charakterystykę pojazdu.
W ubiegłym roku równolegle z testami pojazdów PP sprawdzała funkcjonowanie stacji ładowania. Tym razem testy ładowarek będą prowadzone w Warszawie, Zabrzu, Pruszczu Gdańskim i Komornikach, gdzie urządzeń użyczą firmy: PRE Biel, kmt Ecotap Poland, Power EV (2 ładowarki).
2018 roku Poczta Polska przetestowała homologowane auta o ładowności do 800 kg. W testach brało udział 15 pojazdów kilku producentów: Citroen Berlingo, Melex 381, 382 i 391, Nissan e-NV200, Peugeot Partner, Renault Kangoo, Zeppelin Goupil G4 i G5, a także Komel – konwertyk Instytutu Napędów i Maszyn Elektrycznych. Nadal trwa przedłużony etap testów elektrycznych pojazdów przeznaczonych dla listonoszy.