Polacy kupują coraz więcej elektryków

Od stycznia do maja br. liczba rejestracji elektrycznych samochodów osobowych w Polsce wzrosła o 100 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2018 r. Po polskich drogach porusza się blisko 5,9 tys. samochodów elektrycznych, które mogą korzystać z ponad 694 stacji ładowania. To najnowsze wyniki Licznika elektromobilności, uruchomionego i aktualizowanego przez Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych oraz Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego.

Licznik elektromobilności, aktualizowany przez PZPM i PSPA, dostępny jest na stronach internetowych organizacji. Dzięki niemu, każdy zainteresowany może się dowiedzieć, ile różnych rodzajów pojazdów elektrycznych porusza się aktualnie po polskich drogach i ile działa stacji ładowania.

Wszystkie dane zostały opracowane przez PZPM i PSPA na podstawie złożonych analiz danych pochodzących m.in. z Centralnej Ewidencji Pojazdów, a także własnych badań i prowadzonych ewidencji.

Na koniec maja br. w Polsce zarejestrowanych było 5 tys. 889 elektrycznych samochodów osobowych.

Blisko dwie trzecie z nich stanowiły pojazdy w pełni elektryczne (BEV, ang. battery electric vehicles) – 3 tys. 723, a pozostałą część hybrydy typu plug-in (PHEV, ang. plug-in hybrid electric vehicles) – 2 tys. 166. Podział rynku między BEV a PHEV w Polsce niezmiennie wynosi 63% do 37%.

Park elektrycznych pojazdów ciężarowych i dostawczych na koniec maja br. zwiększył się do 314 szt., a elektrycznych skuterów i motocykli – do 4 139 szt. W porównaniu do danych z kwietnia, liczba autobusów elektrycznych utrzymała się na tym samym poziomie i wynosi 198 szt.

Od stycznia do końca maja br. wzrosty odnotowano zarówno w segmencie elektrycznych samochodów osobowych (wzrost o 100% rok do roku), jak i elektrycznych samochodów dostawczych i ciężarowych (wzrost o 170%).

Wraz ze wzrostem liczby pojazdów, rozwija się również ogólnodostępna infrastruktura ładowania. Na koniec maja w Polsce funkcjonowały 694 stacje ładowania pojazdów elektrycznych (1 tys. 259 punktów), w tym najwięcej w Warszawie, Krakowie, Wrocławiu, Katowicach, Poznaniu, Gdańsku i Szczecinie. 35% stanowiły szybkie stacje ładowania prądem stałym (DC), a 65% wolne ładowarki prądu przemiennego (AC) o mocy mniejszej lub równej 22 kW.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane