Produkty z przyszłości – pojemne i niezawodne nośniki danych

Wykonujemy coraz więcej zdjęć, kolekcjonujemy muzykę, filmy czy seriale, generujemy ważne dokumenty, a przez to potrzebujemy niezawodnych i bardzo pojemnych pamięci masowych. Popularne dyski HDD czy SSD, bezpieczne karty pamięci SD, jaki i microSD to najczęściej poszukiwane rozwiązania przez profesjonalistów, ale i entuzjastów. Jak zmienił się rynek pamięci masowych w 2019 i jak kształtować się będzie w 2020? O tym rozmawiamy z przedstawicielem firmy Western Digital  Rafałem Malinowskim.

Proszę opowiedzieć o połączeniu SanDisk z WD, kiedy i skąd idea wspólnego biznesu?

Firma Western Digital od dawna poszukiwała odpowiedniego partnera do kontynuacji rozwoju urządzeń pamięci masowych w oparciu o technologie pamięci flash. Można to było zrobić na dwa sposoby – kupować na rynku pamięć flash i dzięki swojemu zespołowi RND przygotować produkty dla swoich odbiorców lub kupić firmę, która posiada wszystkie składniki niezbędne do szybkiego rozwoju oraz wzrostu sprzedaży. W naszym przypadku lepszym rozwiązaniem było to drugie.

Rafał Malinowski, SanDisk

Co się zmieniło po połączeniu firm w strategii biznesowej?

Przede wszystkim wymusiło to stworzenie nowej struktury, określenie nowych celów i nowego podejścia do rynku. Tak naprawdę połączenie 3 firm – do WD oraz SanDisk dochodzi jeszcze HGST – spowodowało, że firma od nowa musiała zbudować swoja tożsamość. W miarę szybko udało nam się to zrobić, patrząc przez pryzmat łączenia struktur trzech ogromnych firm, i teraz naszym głównym celem jest kontynuacja bycia światowym liderem technologicznym oraz bycie największym na świecie dostawca pamięci masowych.

Na czym w tej chwili koncentruje się WD/SanDisk?

Każdy dział ma swoje priorytety, ale niewątpliwie pamięć do telefonów (iNAND) do współpracy z sieciami 5G, wsparcie poprzez naszą technologię oraz rozwiązania samochodów autonomicznych czy rozwój bazy danych połączony z działaniem sztucznej inteligencji to główne kierunki rozwoju. Oczywiście nie zapominamy też o wciąż dynamiczne rozwijającym się i coraz bardziej wymagającym rynku detalicznym.

Który rynek jest dla Was najważniejszy, najbardziej dochodowy?

Nie można tego tak łatwo i jednoznacznie określić. Najważniejszy nie musi oznaczać najbardziej dochodowego. Duża część naszej działalności odbywa się na ugruntowanym już rynku, gdzie musimy walczyć z naszą konkurencja; gdzie indziej obecnie prowadzimy ogromne inwestuje, które mamy nadzieje przyniosą nam odpowiednie zyski dopiero w przyszłości.

Które produkty konsumenckie cieszę się w Polsce największym zainteresowaniem?

Niewątpliwie są to karty pamięci – microSD oraz SD, ale zaraz za nimi plasują się pamięci USB 3.0 oraz dyski zewnętrzne HDD . 

Jaki biznesowe produkty Waszej firmy są najczęściej wybierane?

W zależności od kanału biznesowego będą to inne produkty lub inne serie produktów.

Czy na rynku nadal będą obecne dwie marki czy firma zdecyduje się na jedną?

W ramach firmy Western Digital pozostanie kilka marek, w tym WD oraz SanDisk, które są bardzo dobrze oceniane oraz rozpoznawane. Z pewnością będziemy chcieli je dalej rozwijać w odpowiednich kanałach sprzedaży.

Mamy koniec roku, jaki był dla Waszej firmy, na tle konkurencji?

Rok 2019 należał do tych ciekawych. Mieliśmy znaczące obniżki cen, ale też podwyżki cen pamięci na rynku światowym; zmieniający się stosunek podaży i popytu oraz dużą ilość nowych produktów. Bardzo się cieszymy, że wbrew dynamicznym zmianom, jakie obserwowaliśmy, udało nam się zachować pozycje lidera w zdecydowanej większości kategorii produktowych, jakie mamy w naszej ofercie, a nowe produkty cieszyły się dużym zainteresowaniem ze strony naszych klientów.  

Jakie plany na nadchodzący rok 2020?

Dalszy rozwój sprzedaży oraz przygotowanie nowych rozwiązań dla coraz bardziej wymagających odbiorców.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane

Szybki i bezprzewodowy

Opublikowane przez - 6 lutego 2015 0
Orange wprowadził do sprzedaży dwa nowe modemy do domowych sieci wi-fi: Orange FunBox 2.0 oraz Orange Modem Wi-Fi. Obydwa urządzenia wykorzystują…

Blackberry pikuje

Opublikowane przez - 4 kwietnia 2016 0
W minionym kwartale producent sprzedał dużo mniej smartfonów niż oczekiwano. Spadły obroty, strata przekroczyła 230 mln dol. “Jesteśmy na dobrej…