Selfie Project dla Gaming Girls

Roman PakotaAutor:

Świat gamingu jest zdominowany przez mężczyzn. Jednak w gry komputerowe gra także wiele kobiet i coraz więcej z nich podbija takie platformy jak chociażby Twitch czy YouTube. Mimo to, gaming girls często spotykają się z nieprzyjemnymi komentarzami dlatego, że są kobietami. Polska marka kosmetyczna Selfie Project rozpoczęła akcję nagłaśniającą ten problem.

Nie wiedziałem, że w kuchni montują komputery! Przecież wy nawet nie umiecie podjąć decyzji! Po co grasz?
I tak przegrasz!
– od takich słów zaczyna się spot marki Selfie Project.

Z takimi komentarzami na co dzień mają spotykać się kobiety w świecie gamingu. Głównym celem akcji ma być dodanie kobietom pewności siebie. Pokażmy, że dziewczyny radzą sobie tak samo dobrze online, jak w życiu! – mówi główna bohaterka spotu.

Główną misją naszej marki jest dodawanie nastolatkom i młodym kobietom pewności siebie. Zależy nam na tym, by czuły się piękne, silne i by w siebie wierzyły. Właśnie dlatego, podjęliśmy tak ważny, a jednocześnie tak mało znany poza środowiskiem gamerskim temat. Kobiety w świecie gier komputerowych zmagają się z dyskryminacją i nierzadko są ofiarami stereotypowego myślenia. Przykre komentarze i hejt z jakim się spotykają rodzą w nich frustrację, odbierają pewność siebie i pogłębiają niską samoocenę. Selfie Project chce to zmienić. – mówiła Małgorzata Ostrowska, Prezes Zarządu Maurisse i założycielka marki Selfie Project.

Akcja została opublikowana na fanpage’u marki i zachęca, aby dziewczyny publikowały w komentarzach selfie, na których grają i wygrywają. Ma to pokazać, że kobiety mogą grać i świat gier komputerowych nie jest zarezerwowany jedynie dla mężczyzn. Jaki jest tego efekt? Pojawiło się już ponad 800 komentarzy pod postem.

Odkąd pamiętam, ze strony innych graczy zawsze spotykałam się z komentarzami typu: „idź do kuchni, a nie
w LOLa grasz” lub „dziewczyny nie powinny grać w gry, bo są zbyt słabe”.
Nie uważam się za świetnego gracza, ale sprawia mi to frajdę więc nie rozumiem, dlaczego miałabym nie grać? – wypowiedziała się Magda.

E-Sport niweluje różnice fizyczne, łatwiej więc konkurować ze sobą kobietom jak i mężczyznom. Liczą się tam refleks, szybkie podejmowanie decyzji, zmysł taktyczny i praca zespołowa.

W kampanię marki Selfie Project zaangażowali się youtuberzy tacy jak: Stuu, Danny Ferreri oraz Natsu. Podjęli oni temat dyskryminacji kobiet w świecie gamingu i wyrazili sprzeciw wobec hejtowi względem kobiet w świecie gamingowym.

– Nie będzie to odkryciem, jeśli powiem, że hejt w internecie jest powszechnym zjawiskiem i spotykają się z nim wszyscy, bez względu na płeć. Środowisko gamingowe jest jednak cały czas bardzo zdominowane przez mężczyzn, którzy często nie mają pojęcia z jak ogromnym hejtem i dyskryminacją w sieci muszą mierzyć się gamerki. Sama nie jestem profesjonalną graczką, ale obracam się w tym środowisku i wiem, że wiele dziewczyn grających w multiplayerze, dla świętego spokoju, często podaje się za chłopaka. Z całą pewnością nie jest to rozwiązanie problemu. By coś się zmieniło na lepsze, musimy o tym głośno mówić. Gaming jest przecież dla wszystkich! – powiedziała Natalia Karczmarczyk „Natsu”.

W związku z dużą skalą problemu oraz niewielką świadomością poza branżą e-sportu – Selfie Project rozpoczęło swoją pierwszą kampanię i planuje podjęcie kolejnych działań.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane