Choć Xiaomi jest „młodym” producentem to zdążył już sobie wyrobić solidną markę, a także wskoczyć na topowe miejsca rankingów sprzedaży. Niestety rok 2016 nie jest tak pomyślny dla chińskiego producenta.
Najnowsze badania „Strategy Analytics” potwierdzają tezę, że chiński rynek jest bardzo specyficzny i nieprzewidywalny. W drugim kwartale ubiegłego roku Xiaomi mogło się pochwalić blisko 19% udziałem w rynku i sprzedażą 19,5 miliona smartfonów. Lider ubiegłorocznego zestawienia musi się pogodzić z porażką, bowiem w drugim kwartale bieżącego roku nie znalazł się nawet na podium.
Xiaomi ma obecnie 11,7% udziału w rynku i sprzedało blisko 13 milionów smartfonów, a więc mówimy tu o sprzedaży gorszej o około 34%! Kto zyskał na stracie Xiaomi? Przede wszystkim OPPO i Vivo, które zajmują odpowiedni drugie i trzecie miejsce i mogą pochwalić się takimi oto wynikami:
OPPO – 15,2 miliona sprzedanych urządzeń, 13,9% udział w rynku.
Vivo – 13 milionów sprzedanych urządzeń, 11,9% udziału w rynku.
Najbardziej stabilnym chińskim producentem wydaje się Huawei (drugie miejsce w ubiegłorocznym zestawieniu), które znajduje się obecnie na szczycie zestawienia z 17,5% udziałem w rynku oraz z około 19-milionami sprzedanych urządzeń.
Źródło: strategyanalytics.com