TIER bije rekordy: 200 dni, 20 miast, 2 mln przejazdów i 2 razy większa lojalność

Mija 200 dni obecności TIER w Polsce. Z tej okazji operator podsumowuje miniony czas w liczbach, trendach i statystykach popularności. W tym czasie TIER wprowadził swoją usługę do ponad 20 polskich miast, zdobył zaufanie użytkowników oraz pozyskał rekordowo wysokie finansowanie kwotą 200 mln dolarów. Operator przygląda się również trendom na rynku mikromobilności i komentuje nadchodzące zmiany w branży.

W ciągu zaledwie 200 dni od startu w Trójmieście, TIER, z niemal nieznanej Polakom marki, stał się jednym z czołowych graczy na rodzimym rynku mikromobilności. Polska jest obecnie drugim po Niemczech najbardziej dynamicznie rozwijającym się rynkiem dla europejskiego lidera mikromobilności.

Rozwój w stylu TIER

15 kwietnia br., w komunikacie ogłaszającym swój debiut w Polsce, TIER zapowiedział wprowadzenie na polski rynek 10 tys. najbezpieczniejszych i najbardziej ekologicznych e-hulajnóg. W przeciągu nieco ponad pół roku nie tylko zrealizowano tę obietnicę, ale także osiągnięto o wiele więcej. Statystyki operatora po 100 dniach wskazywały, że liczba użytkowników sięgała pół miliona, a po kolejnych 100 dniach było ich już czterokrotnie więcej. Po usługi TIER mieszkańcy ponad 20 polskich miast sięgają dwukrotnie częściej, niż wynosi średnia rynkowa, i to mimo pobierania przez operatora opłaty za odblokowanie.

Minęło kolejne 100 dni naszej obecności w Polsce podczas których udało się nam odnieść dalsze sukcesy na krajowym i europejskim rynku mikromobilności. W ciągu ostatnich 3 miesięcy liczba przejazdów TIER w Polsce wzrosła czterokrotnie. Wyniki te napawają nas dużym optymizmem w realizacji misji zmiany mobilności na dobre i pozwalają wierzyć, że Polacy przekonują się do bezemisyjnych środków transportu. Dowodzi tego również lojalność użytkowników TIER, która jest dwukrotnie wyższa od średniej. I choć przed nami wciąż długa droga, nie zwalniamy tempa i pracujemy nad kolejnymi działaniami edukującymi mieszkańców w zakresie odpowiedzialnego i bezpiecznego poruszania się po drogach. – mówi Mathieu Deloly, Dyrektor Zarządzający TIER Mobility Poland.

Na drodze do zmiany polskiej mobilności

TIER oddziałuje na polski rynek nie tylko liczbą i jakością oferowanych e-hulajnóg. Swoją misję zmiany mobilności na dobre realizuje przede wszystkim poprzez wzięcie na siebie odpowiedzialności za zmianę oraz edukowanie mieszkańców nt. korzyści płynących z codziennego korzystania z ekologicznych środków transportu osobistego. Operatorowi zależy na współpracy – zarówno z miastami, w których operuje, jak i z konkurencją. TIER organizuje warsztaty bezpiecznej jazdy, nawiązuje niestandardowe partnerstwa oraz aktywnie działa na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drodze. Już po 3 miesiącach swojej obecności w Polsce firma jako pierwsza uruchomiła w porozumieniu z władzami miast specjalne strefy, w których użytkownicy mogą zdobyć darmowe minuty na kolejne przejazdy za poprawne parkowanie pojazdów. Obecnie rozwiązanie to działa w 6 polskich miastach, a docelowo ma zostać wprowadzone wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.

Przyszłość mikromobilności

Aby realnie zmieniać oblicze polskiej mikromobilności, TIER wprowadza e-hulajnogi nie tylko do dużych miast, ale także do wielu mniejszych miejscowości, takich, jak Tychy, Milanówek czy Pruszcz Gdański. Łatwy dostęp do neutralnych klimatycznie urządzeń transportu osobistego sprawia, że siatka komunikacji miejskiej zyskuje wygodne uzupełnienie, a mieszkańcy mogą zmieniać swoje nawyki na bardziej przyjazne środowisku. Poza szerokim dostępem ważny jest również szeroki wybór środków transportu, który TIER realizuje poprzez wprowadzanie do floty e-skuterów i e-rowerów. Skuteczność takiego podejścia pokazują przykłady wielu miast, w których TIER już działa, takich jak Münsingen i Engstingen, niewielkich miast na przedmieściach Stuttgartu, w których elektryczne jednoślady działają w służbie mieszkańców przy częściowym wsparciu środkami od lokalnych samorządów. Działaniem przyszłościowym w kontekście długotrwałych i pozytywnych zmian branży jest także stałe prowadzenie przez TIER działań edukacyjnych zwiększających świadomość na temat kultury i bezpieczeństwa jazdy. Dzięki takim inicjatywom możliwa jest nie tylko zmiana postrzegania współdzielonych pojazdów elektrycznych, ale także wymierny spadek liczby niebezpiecznych zdarzeń.

Nadchodzące zmiany

Przyszłość mikromobilności związana jest także z coraz nowocześniejszymi modelami e-pojazdów – nie tylko coraz wygodniejszymi, ale przede wszystkim coraz bezpieczniejszymi. Jako lider wśród europejskich dostawców mikromobilności TIER nieustannie wyznacza kierunki rozwoju w tym zakresie i inwestuje w badania dotyczące innowacji sprzętowych w firmie. Po ulicach wielu europejskich miast użytkownicy TIER mogą poruszać się e-hulajnogami, które dzięki większej wadze są jeszcze stabilniejsze, a dzięki zintegrowanemu z pojazdem kaskowi bezpieczniejsze. W Polsce implementację tego modelu zablokowała nowelizacja ustawy wprowadzająca ograniczenie wagowe dla e-hulajnóg, które TIER traktuje z dużym dystansem. Operator jest zdania, że przepisy muszą być komplementarne z potrzebami użytkowników i naturalnym rozwojem rynku. Dobrym przykładem dojrzałego rynku może być Londyn, w którym po początkowym całkowitym zakazie użytkowania e-hulajnóg władze zmieniły prawo zezwalając kilku operatorom na działanie pod określonymi warunkami dopasowanymi do potrzeb mieszkańców.

Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Powiązane