Wartość rynku konsumenckiego 5G wyniesie 31 bilionów dolarów do roku 2030

Według nowego raportu Ericsson ConsumerLab „Wykorzystanie potencjału klienta 5G”, do roku 2030 globalny rynek konsumencki 5G może być wart 31 bilionów dolarów. Raport szacuje, że dostawcy usług komunikacyjnych (CSP) mogą uzyskać 3,7 bln USD z tej sumy – liczba ta może jeszcze wzrosnąć, gdy pojawią się nowe możliwości związane z usługami cyfrowymi.

Raport szacuje również, że do roku 2030 dostawcy usług komunikacyjnych, poprzez proaktywne łączenie i marketing zastosowań 5G, mogą wygenerować nawet 131 miliardów dolarów samych przychodów z usług cyfrowych. Około 40 procent tych prognozowanych przypada na wydatki konsumentów na udoskonalone usługi wideo, rzeczywistość rozszerzoną (AR), rzeczywistość wirtualną (VR) i gry w chmurze w sieciach 5G.

Raport przewiduje, że do roku 2030 rzeczywistość rozszerzona (AR) może stanowić ponad połowę wszystkich wydatków konsumentów na media immersyjne – począwszy od gier, a skończywszy na innych obszarach, takich jak zakupy, edukacja i produktywność.

Kluczowe ustalenia obejmują również wpływ COVID-19, i podkreślają to, w jaki sposób pandemia wpłynęła na gotowość konsumentów do zapłacenia wyższej ceny za 5G. Na początku 2019 roku przeciętny konsument był skłonny zapłacić za 5G cenę o 20 procent wyższą. Pod koniec roku liczba ta spadła do 10 procent. Jednak jedna trzecia z pierwszych użytkowników na całym świecie nadal skłonna jest zapłacić cenę o 20 procent wyższą. Według raportu, tak wysoki poziom zainteresowania wczesnych użytkowników mógłby przyczynić się do ożywienia gospodarczego.

Raport przewiduje również, że do roku 2030, poprzez proaktywne zachęcanie konsumentów do przyjęcia 5G, dostawcy usług komunikacyjnych mogą zwiększyć średni przychód z sieci 5G na użytkownika (ARPU) o 34%. Takie działania mogą sprawić, że złożona roczna stopa wzrostu (CAGR) przychodów od konsumentów korzystających z 5G może wynieść 2,7 procent, przy podejściu pasywnym, w ciągu całej dekady, wzrost przychodów wyniesie zaledwie 0,03.

W raporcie podkreślono również rolę technologii, takich jak obliczenia brzegowe i plasterkowanie sieci, w umożliwieniu dostawcom zapewnienia przychodów od konsumentów korzystających z 5G. Mogą one pochodzić z podstawowych usług cyfrowych, takich jak gry w chmurze i aplikacje rzeczywistości rozszerzonej lub dodatkowych usług cyfrowych, takich jak łączność samochodów oraz powiązane funkcje bezpieczeństwa.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powiązane

Zmiana w zarządzie Play

Opublikowane przez - 7 października 2019 0
Mikkel Noesgaard został z dniem 1 listopada 2019 roku powołany na członka zarządu i dyrektora ds. marketingu Play. Jest to…

Plus oferuje 100 euro

Opublikowane przez - 27 maja 2019 0
Jeśli ktoś liczył na gotówkę musi obejść się smakiem. To bon, który można wykorzystać np. w nadchodzące wakacje Nowa promocja…