Wyłoniono najlepsze produkty i usługi 2020 roku. Oto laureaci XI plebiscytu Mobility Trends

Roman PakotaAutor:
Jeden najważniejszych plebiscytów technologicznych w Polsce, Mobility Trends rozstrzygnięty. W ostatni weekend marca polscy miłośnicy technologii po raz 11. poznali zdobywców nagrody „Złoty Bell” – wyróżnienia dla najlepszych produktów i usług w 2020 roku.

Ostatni weekend marca z pewnością stał pod znakiem nowych technologii. Od piątku 26 marca do poniedziałku 29 marca poznawaliśmy laureatów XI edycji plebiscytu Mobility Trends. Organizator tego jednego z najważniejszych konkursów branży nowych technologii stopniowo dawkował emocje i przez cały weekend za pomocą swoich kanałów Social Media ogłaszał wyniki konkursu.

Tegoroczna edycja z pewnością była inna niż poprzednie. Ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce musieliśmy zrezygnować z corocznej gali, w trakcie której wręczano nagrody. Jednak było dla nas oczywiste, że sam plebiscyt powinien się odbyć i postanowiliśmy przeprowadzić go wraz z naszymi partnerami medialnym online – podkreśla Tomasz Cieślak, pomysłodawca Mobility Trends.

W tym roku statuetka „Złoty Bell” była przyznawana w 24 kategoriach. W 18 z nich decydujący głos mieli internauci. W pozostałych 6 kategoriach, zadecydowała Rada Merytoryczna, w której skład wchodzą dziennikarze oraz eksperci z branży nowych technologii. O tym, że konkurs na stałe wpisał się do świata IT świadczy ogromne zainteresowanie głosowaniem. Ogólnie oddano ponad 21 387 głosów. Najwięcej osób zagłosowało w kategorii „Smartfon Roku” Oddano w niej 7492 głosów, które zadecydowały o zwycięstwie iPhone 12 pro.

Wybór internautów

Nagrodę za „Mobilną aplikację B2C” odebrał Netflix Inc. za aplikację mobilną Netflix. W segmencie B2B statuetka przypadła Zoom Video Communications Inc. za aplikację Zoom. W kategorii „Oferta operatorska roku 2020” w segmencie B2C tryumfowała oferta T-Mobile Polska z ofertą T-Mobile nielimitowane rozmowy i Netflix w jednym pakiecie, a w segmencie B2B – P4 posiadający ofertę Play dla firm. Złoty Bell w kategorii „Mobilne płatności” trafił do mBanku za usługę Aplikacja mBank, natomiast za najlepszy Internet mobilny w 2020 roku internauci uznali Internet 5G Plusa od Polkomtel. Głosami konsumentów Huawei Polska zwyciężyło w kategorii „Tablet roku 2020” za urządzenie Huawei MatePad Pro, a Huawei Watch GT 2 Pro doceniono jako „Akcesorium roku”. Za najlepszy Gadżet roku uznano Mi Electric Scooter Pro 2 autorstwa Xiaomi Technology Polska, samochodowym gadżetem roku został wideorejestrator Mio MiViue 846, a gaminowym gadżetem uznano Sony PlayStation 5. Wśród sportowych gadżetów prym wiedzie Jabra Elite Active 75tod i to jej przyznano statuetkę „Złoty Bell” w tej kategorii.

Za najinteligentniejszy domowy sprzęt statuetkę zgarnął iRobot Roomba i3+. Telefon myPhone Rumba 2 okrzyknięto „Telefonem roku 2020”, zaś notebookiem poprzedniego roku został Dell Latitude 9510 z 5G . Technologicznym autem minionego roku wybrano Mercedes-Benz EQC, zaś za Innowację roku uznano Bose Open Ear Audio od Bose. Według głosujących najlepszym smartfonem 2020 roku został Apple iPhone 12 Pro Max.

Zdanie ekspertów

Oprócz nagród w kategoriach, w których decydują konsumenci nieodłącznym elementem plebiscytu są kategorie, w których to eksperci należący do Rady Merytorycznej wyróżniają statuetką te firmy, które ich zdaniem najbardziej na to zasłużyły w 2020 roku. W skład członków Rady Merytorycznej plebiscytu wchodzą przedstawiciele niemal każdego obszaru IT. W tym roku postanowili wyróżnić 6 firm, przyznając im statuetkę „Złoty Bell” w jednej z 6 kategorii. Wśród laureatów znaleźli się Xiaomi Technology Polska Sp. z o.o. otrzymując tytuł producenta roku 2020. Operatorem roku została uznana firma Polkomtel Sp. z o.o. „Złoty Bell” w kategorii dystrybutor roku 2020 trafił w ręce przedstawicieli firmy Hama Sp. z.o.o, a tytuł polskiej firmy roku otrzymała firma MAXCOM S.A. W opinii przedstawicieli Rady Merytorycznej tytuł Retailer roku 2020 należy się firmie TERG S.A, a firmą która w 2020 była najlepszym debiutantem jest Realme Mobile Telecommunications Co. Ltd.

Mobility Trends to nie tylko konkurs. To z pewnością jedne z największych cyklicznych badań rynku i opinii ukierunkowanej na nowe technologie konsumenckie. Plebiscyt pozwala zidentyfikować aktualnie panujące trendy i preferencje na polskim rynku. Technologia zajmuje coraz więcej miejsca w naszym życiu. Wyniki głosowania internautów, na podstawie których wyłaniany jest zwycięzca danej kategorii niejednokrotnie pokazywały co tak naprawdę o ich produkcie czy usłudze myśli klient końcowy. Mając to na uwadze staramy się co roku podążać za trendami i modyfikujemy kategorie tak, by jak najlepiej odwzorowywały strukturę polskiego rynku mobilnych technologii – podkreśla Tomasz Cieślak.

O randze plebiscytu Mobility Trends świadczy szereg partnerów i patronów medialnych w tym: Polsat News, Women’s Health, Auto Motor i Sport, Men’s Health, Forum Wiedzy, Autoportret Ostrego, Motoślad Android.com.pl, Instalki.pl, Operatorzy.pl MobilityNews.pl, Handelot, Telix.pl, Technosenior, BigChina.pl, MenWorld.pl, DailyWeb, BeautyShow.pl oraz Info Produkt.

Patronat honorowy nad wydarzeniem objął Związek Cyfrowa Polska.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powiązane

Wyniki Netii po I kwartale

Opublikowane przez - 14 maja 2015 0
  Netia ogłosiła wyniki finansowe za I kw. 2015 roku. Spółka odnotowała 11% spadek przychodów wynikający przede wszystkim z niższej…

Nowy smartfon A1k od OPPO

Opublikowane przez - 20 sierpnia 2019 0
Nowy smartfon A1k oprócz 32 GB pamięci wewnętrznej i pojemnej baterii posiada najpopularniejszy obecnie wyświetlacz z notchem w kształcie kropli…