Firma Huawei opublikowała swoje wyniki finansowe za I kwartał 2019 roku. Okazuje się, że wypracowała aż 179,7 mld CNY przychodu. Stanowi to wzrost o 39% w stosunku do poprzedniego roku.
Huawei utrzymał kurs na rozwój oferty infrastruktury ICT i inteligentnych urządzeń, kontynuując poprawę wydajności i jakości działalności operacyjnej. Przyczyniło się to do uzyskania imponujących wyników za I kw. 2019 r.
2019 jest rokiem wdrożenia 5G na skalę światową. Oznacza to, że grupa biznesowa Huawei odpowiedzialna za współpracę z operatorami (Carrier Business Group) ma przed sobą wyjątkowe możliwości rozwoju. Do końca marca tego roku firma podpisała aż 40 umów na 5G z operatorami z całego świata i dostarczyła ponad 70 tys. stacji bazowych do sieci nowej generacji.
W I kw. 2019 r. Enterprise Business Group, uruchomiła dedykowaną platformę cyfrową i zaprezentowała nową strategię „Huawei Inside”. Huawei wdrożył pierwszy na świecie punkt dostępu Wi-Fi 6 obsługujący 5G. Do końca I kw. 2019 roku firma dostarczyła więcej produktów Wi-Fi 6 niż jakikolwiek inny producent na świecie.
Grupa biznesowa Huawei Consumer Business Group, odpowiedzialna za produkty konsumenckie, nadal tworzy wartościowe i innowacyjne rozwiązania. Podstawą jej strategii jest dostarczanie konsumentom jak najlepszych wrażeń z użytkowania we wszystkich możliwych scenariuszach.
Warto podkreślić, że w I kw. 2019 r. Huawei dostarczył na rynek aż 59 mln smartfonów. W innych segmentach biznesu (PC, technologie ubieralne, smart home) produkty Huawei również cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów na całym świecie.
Kolejną innowacją jest Huawei Cloud. Jej celem jest budowa możliwie jak najlepszej chmury hybrydowej, zapewniającej rozwiązania z zakresu sztucznej inteligencji dla wielu branż. Do tej pory z Huawei Cloud skorzystało już ponad milion użytkowników korporacyjnych i deweloperów. W I kwartale usługi te zostały uruchomione w Singapurze, gdzie Huawei zaprezentowało także swoją kompleksową platformę rozwoju AI pod nazwą ModelArts.