Wywiad z Mariuszem Manowskim, CEE Country Directorem firmy MiTAC

Mio MiVue 846 zostało najlepszym gadżetem samochodowym 2020 roku w plebiscycie Mobility Trends. Co sprawia, że Mio od lat pozostaje liderem?

Jesteśmy na rynku już 20 lat, a nasze produkty nie zawodzą klientów. Dlatego Mio cieszy się niezmiennie bardzo dobrą opinią wśród użytkowników. Jesteśmy również liderem innowacji w swoich segmentach produktowych, dlatego świadomi klienci interesują się proponowanymi przez nas rozwiązaniami. Myślę, że to wszystko składa się na sukces marki w Polsce i zaufanie. Nie ukrywam, że miło jest odbierać już po raz trzeci nagrodę „Złoty Bell” w plebiscycie Mobility Trends. Nasza kamera samochodowa Mio MiVue 846 została uznana przez konsumentów za najlepszy produkt 2020 roku. To pokazuje, że Polacy stawiają na jakość.

Jakie funkcje w urządzeniach Mio uważasz za najbardziej innowatorskie?

W przypadku wideorejestratorów możemy się pochwalić wprowadzeniem i upowszechnieniem technologii GPS oraz funkcji ADAS. Nasza konkurencja dopiero po pewnym czasie zauważyła i doceniła korzyści wynikające z zastosowania modułu GPS. Jako pierwsi zaczęliśmy też stosować w wyższych modelach funkcje bezpieczeństwa ADAS, takie jak ostrzeżenie przed opuszczeniem pasa ruchu czy kolizją. Dzięki zastosowaniu nowych funkcji oraz nowatorskich technologii, jak np. Mio Night Vision Technology, nie narzekamy na brak zainteresowania naszymi produktami. Wynika to z tego, że produkty Mio mają bardzo dobry stosunek ceny do jakości urządzenia oraz charakteryzuje je niezawodność. W tym roku, jako jedyni na rynki, zaprezentowaliśmy modele z odcinkowym pomiarem prędkości, a teraz wprowadzamy wideorejestratory z sensorem Mio Ultra, który sprawia, że nagranie zawiera szczegóły niezależnie od warunków atmosferycznych. Jako marka Mio mamy produkt skierowany do użytkowników motocykli – wideorejestrator motocyklowy M760D oraz nawigację dla rowerzystów z serii Mio Cyclo. Osobiście jestem dumny z pozycji i reputacji marki jaką wypracowaliśmy w ciągu blisko dwudziestu lat jej istnienia na rynku, również w Polsce.

Marka Mio kojarzy się głównie ze sprzętem dedykowanym kierowcom. Czy macie propozycję dla osób, które wybierają inne środki transportu?

Jak mówiłem wcześniej oferujemy również rozwiązania dla motocyklistów, których twarzą jest Aleksander Ostrowski „Ostry” dziennikarz radiowy i telewizyjny. Ostry od kilku miesięcy testuje nasze kamery, a jego nagrania można zobaczyć na kanale Motowizja. Dzięki kamerze przód – tył, zamontowanej na motocyklu można nagrywać przebieg naszej podróży.

Posiadamy również w portfolio urządzenia nawigacyjne dedykowane turystyce rowerowej, które cieszą sią bardzo dużą popularnością zwłaszcza w regionie Benelux-u.

Jak wygląda rynek w dobie pandemii?

Rok temu na rynku elektroniki użytkowej, szczególnie w pierwszych miesiącach, zapanował lekki niepokój. Klienci zapewne chcieli „przeczekać” moment chaosu. Jednakże już po kwartale sytuacja wróciła do normy i kolejne miesiące pokazały iż jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Szybko zareagowaliśmy na zmieniające się trendy zakupowe i dynamicznie rosnącą sprzedaż w Internecie. Mimo ograniczeniom w przemieszczaniu się rynek wideorejestartorów zanotował nieznaczne wzrosty co bardzo dobrze rokuje i daje nadzieję na dynamiczny wzrost zainteresowania naszymi produktami po zniesieniu obostrzeń.

Czy praca jest Twoją pasją?

Zdecydowanie. W przeciwnym razie nie robiłbym tego co robię tyle lat. A przygodę z Mio zaczynałem w 2006 r. podejmując się budowy struktur w regionie. I właśnie to, że poza rynkiem polskim, który zawsze pozostanie najbliższy mojemu sercu, mam szansę stawiać czoła zadaniom związanym z rozwojem biznesu w wielu innych krajach w tym w Europie zachodniej jest tym co lubię najbardziej. Jest to związane z podróżami i pracą w środowisku międzynarodowym. Pojawiające się coraz to nowe wyzwania, które mam możliwość sam ustanawiać, dają mi energię oraz satysfakcję już na etapie dochodzenia do celu. Mam wrażenie, że jeszcze wiele przede mną i moim świetnym zespołem. Praca pozwala mi też realizować moje inne pozostałe pasje i zajmować się rodziną co nie jest dla mnie bez znaczenia.

Czym w tym roku zaskoczycie klientów?

Będziemy stale rozwijać portfolio kamer samochodowych. Koncentrujemy się na ulepszaniu naszej autorskiej technologii Night Vision oraz udoskonalaniu wydajności sensorów w trudnych warunkach, czego owocem jest wprowadzenie zupełnie nowego rozmiaru przetwornika w formacie Ultra (0,5 x większy od standardowego). Jesteśmy również w przededniu wprowadzenia zupełnie nowatorskich funkcji w naszych urządzeniach z serii 8xx.

Dołożymy do naszego portfolio również nowe kamery motocyklowe oraz nawigacje rowerowe, udoskonalone i współpracujące z rowerami elektrycznymi.

Leave a comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Powiązane

Blackberry pikuje

Opublikowane przez - 4 kwietnia 2016 0
W minionym kwartale producent sprzedał dużo mniej smartfonów niż oczekiwano. Spadły obroty, strata przekroczyła 230 mln dol. “Jesteśmy na dobrej…